mitt 2012: januari-april

00:28
28/12 2012
? 0
Tänkte att jag skulle slänga upp lite inlägg om mitt underbara 2012 nu när det ändå börjar närma sig nytt år och allt.
 
JANUARI
 
Hade världens lugnaste och mysigaste nyårsafton och var rätt nöjd med det.
 
Spenderade årets första dag i stallet (skräll) och här mös jag lite med en sexig jävel.
 
 
 
 
 
Bodde i en lägenhet i stan i några veckor, fick två mysiga katter som sambos och mös på med fina flickor. Fick finbesök från Lycksele och hade en jävligt trevlig kväll.
 
Och Allan Road var bäst i världen. Som vanligt.
 
FEBRUARI
 
Fick en snilleblixt och bytte rum med Rebecca, föll för Trevor Hall och mös med gangsterkatten ovan. Funderade en hel del på livet, drömde mig bort och planerade vad jag ville göra med resten av mitt liv.
 
En liten Bellisma anlände till stallet. Samma moderslinje som självaste Victory Tilly. Not bad not bad.
 
Mös på rätt bra med den där rumpan.
 
Vi powerwalkade i typ 30 minus.
 
Pössades lite till med Allan.
 
Skrattade rätt gött åt när gangsterkatten kröp in i ett skåp och fastnade.
 
 
Lasse åkte en vända ner till Stockholm och startade Suntory i ett Diamantstolopp. Jag och Linnea var hemma och skötte stallet och tränade hästar, bänkade oss framför datorn bara för att se hästen galoppera bort sig direkt i starten. Någon helg senare åker Lasse ner igen för att starta i Diamantstofinalen med 200.000 i förstapris och anmäler Louise till ett ramlopp bara som resesällskap. Vi bänkar oss framför atg-live once again och får se Suntory springa in på en fortfarande helt otroligt ofattbar andraplats och casha in 100.000. I ett lyckorus och med glädjetårar fodrar vi hästarna fort som fan, skyndar mig hem och hinner precis slå på datorn till Louise ska springa. Ringer till Linnea för att live-reffa loppet. Hon ligger dödligt dödligt sist hela tiden, för att sedan på upploppet ta fram fartresurser ingen fattade att hon hade och spurtade förbi allt och alla. Skrek som en idiot i telefonen och Linnea frågade "vad i hela friden hände?". Det undrar jag fan fortfarande.
 
Inte bara lycka den helgen dock. Sexy Muscles drog på sig en blödning i ett gaffelband och blev borta flera flera månader..
 
Jag och Linnea reste även till Umeå under månaden och startade Cool Hall och Louise Winner en dag och båda två blev trea.
 
Körde även ett jobb i 20-tempo på rakbanan med Allan och här någon gång började det bli prat igen om att han skulle få kvala. Lyckan total.
 
MARS
 
Åkte till Umeå once again med Linnea och startade Ederblixt och Cool Hall dock ville det sig inte för någon av dom och vi åkte hemåt utan en spänn. Sexy rehabiliterades och Allan anmäldes till kvallopp. Lyckan total!!
 
Käkade gomiddag och vitchokladmousse till efterrätt med några sötisar.
 
Dagen för Allans kvallopp. Självklart är lastbilen trasig.
 
Han fick sig dock en veckas extra träning innan det blev dags för kvallopp och inte klagade jag över det. Möjligtvis mina armmuskler med tanke på att han var piggare än piggast.
 
Allan upputsad och snygg och givetvis klarade han kvalloppet. Det gjorde tyvärr inte Sembs Montgomery som inte fick någon mer chans efter det och lämnade stallet. Ederblixt vann karriärens andra lopp och Suntory Royal vann 100.000 nere på Bergsåker.
 
 
Photo-session i vårvärmen med glad ägare och en häst på bättringsvägen.
 
 
Festade litegranna och tyckte det var sjukt roligt att Minnas ena sko på något jävla sätt lyckats följa med ut i hissen.
 
Jag och Lasse tömkörde lillan första gången och hon skötte sig super.
 
Drog på UF-mässa med söta (??) tjejer.
 
APRIL
 
Mös i Boden med lillasyster.
 
Louise tävlade på igen efter sin hovböld och nu när jag ser den här bilden undrar jag hur fan jag och Linnea kunde låta våra tävlingsbandage bli så skitiga?
 
Drog till Vitsand och mös under norrskenet med fina vänner.
 
Första riktigt varma dagen på året. Jag drog fram skinnjackan och promenerade till preem för att ta årets första glass och hade sjukt mycket vårkänslor.
 
 
Gamle Scandalen skulle få hedersuppdraget att leda defileringen till Guldbjörken under Umåkers V75-helg. Tyvärr såg han förjävlig ut och jag och Linnea tog oss an uppdraget att få honom fit for fight.
 
Det var lite tvååringsserie på Vitsand men den här gangster ville som mest springa och slå i vagnen.
 
 
 
 
Vi firade minna 18 år i staden.
 
Efter alldeles för få timmars sömn så åkte vi dagen efter till Umeås V75-tävlingar där Louise startade och den här gamle krigaren visade upp sig och än en gång fick fantastiska lovord över sig.
 
Vi åkte på trav i Boden med 4 hästar och kom hem med 5. Världens bästa Big Boy Laday blev vår och jag föll pladask.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: