när regnet slår mot fönstret

20:43
23/12 2012
? 0
Rätt kallt igår. Vi slutade ut snabbjobben och fyra hästar tränades hemma istället. I typ femtio minusgrader. Tog in alla hästar och fick lite kvalitetstid med fina Biggen som numera förvandlats till en vildhäst med tre km lång päls. Busar hela dagarna och är piggare än unghästarna. Han trivs nog rätt bra med livet för tillfället. Och man kan knappt tro att det är samma häst som när han kom.
 
Så glad och tacksam över att världens bästa hästägare köpte honom i våras. Vi åkte tidigare till travet för att Lasse skulle provköra honom innan tävlingarna, och i slutet av dagen stod han på lastbilen och åkte med oss hem. Kärlek direkt. Fina lilla ängsliga häst som nästan var rädd för sig själv.
 
Några av årets roligaste händelser har definitivt upplevts med den hästen. Trea i debuten för oss efter tredjespår sista varvet på en 14-tid, två raka segrar som vanns med flera längder, en andraplats på V75 och tillsammans gjorde vi en långresa ner till Stockholm för att starta V75-finaler. Det är stort.
 
Idag kom vi till stallet och möttes av en trasig vattenledning. Det var jacuzzi i två boxar och bara börja lasta ut spån och vatten med en gång. Lägg till att jag fick bråka med en galen ettåring ut i hagen samt mocka en miljon boxar till. Mina armar var rätt trötta efter det kan jag lova.
 
Pysslade om fina Sexy och gjorde honom julfin samt mös lite med Grande, fodrade och åkte hem. Tagit det enbart lugnt ikväll, ska slå in lite paket och sen sova. Väckaren ringer imorgonbitti igen och jobb fram till lunch. Ska köra en Allanbus och äntligen öppna paket!!
 
Shit nu blev det en novell igen kan jag konstatera.
 
 
Vacker Grande.
 
 
Mina pojkar fick sig en morotspåse i julklapp av ägaren och klagade nog inte över det ;-)
 
 
Fina Biggen <3
 
 
 
Fin Sexy tog tag i fodrandet på eget hand!
 
Imorgon är du min fina julklapp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: