I'm the voice inside your head you refuse to hear

18:03
12/05 2012
? 0

blev att jobba idag trots att jag egentligen var ledig men en viss linnea hade magsjuka så det var bara att ställa upp! var på vitsand idag med fyra hästar och de flesta skötte sig bra. vår hårding till unghäst scandal bear såg riktigt läcker ut när han väl slappnade av och sprang inte och bråkade lika mycket som förra helgen.

men bäst för dagen var allanballan road! tanken var att han skulle få ett lite hårdare jobb för att testa honom mer än tidigare, och han presterade faktiskt över förväntan. såg oförskämt läcker ut och när lasse skruvade upp tempot rejält på sista bortre långsidan så hade en starthäst med 1.2 miljoner på kontot svårt att följa med honom, vilket kanske säger en hel del om hur fin han var!

lite synd bara att han var så bra idag så att de övriga hade svårt att hänga med, han blev lite väl lat när han fick gå ensam i ledningen och hade nog gått en snabbare tid om han fått sällskap runt sig! vi provade även norsk på honom för första gången idag och lasse fick precis den responsen han ville ha när han drog den så blir nog att köra på det framöver också!

och igår åkte fina loads of dosh till bergsåker för att starta i ett lopp med eklöf i vagnen. eklöf som för övrigt blev så förtjust i hästen senaste starten när han körde och han var helt övertygad om att hästen skulle vinna idag! och visst fan såg det bra ut när han tog ledningen direkt i starten och ledde hela loppet med 2 längder, tyvärr snubblade han till lite ca 50 meter från mål och förlorade segern på målfoto... men det var helt klart ett steg i rätt riktning och om den hästen fortsätter utvecklas har han definitivt pengar att tjäna!

allan ska för övrigt anmälas till boden den 18 maj. jag hoppas verkligen att han kommer med men tror tyvärr icket att mina nerver håller med om den saken.

vad händer ikväll då? hmmmm den som lever får se. och till alla muppar som läser min blogg och klagar på att jag alltid skriver om stallet och hästarna: det är det absolut roligaste jag vet, det jag lever för och dessutom tar det upp en väldigt stor del av min tid. sist jag kollade var det min blogg där jag skriver om mitt liv och hästarna och travet råkar vara mitt liv och passar det inte behöver ni inte läsa! bra då har vi rett ut det, blöta pössar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: