verklighetsutflykt

22:54
10/02 2013
? 0
Bra helg. Som oftast.
 
Jobbjobbjobb igår körde tre kanoner som var så fina så fina. Bellisma gick hurtiga intervaller på rakbanan, snabbaste gick i 28-tempo och det sprang hon utan problem. Jäkla fin liten travare. Sen La Grande fem tuffa vändor i backen och det kändes som att hon var ute på joggingtur. Exemplarisk som vanligt och jag längtar längtar tills hon ska ut och tävla igen.
 
Och sen sist men inte minst körde jag äntligen Allanballan Road i ett ordentligt jobb igen och ingen kunde vara lyckligare än jag. Hästen verkade lika glad som jag också, sprang med svansen i vädret och hela han utstrålade glädje. Fem vändor i 32/33-tempo och då satt jag bakåtlutad och finåkte. Blir rörd alltså när jag ser hur han, trots år av skadehelvete, fortfarande har sån jäkla positiv inställning till att träna.
 
Jag kommer att leva på gårdagen i evigheter. Underbara Allan Road.
 
Busade med fina lillasyster efter stallet igår och det känns helt sjukt att nästa gång jag träffar henne har hon fyllt två hela år. Herregud vad tiden går fort. Sedan på kvällen blev det lite melodifestivalmys med Rebecca.
 
Och idag klev vi upp, åkte till stallet och fodrade hästarna och sedan tog jag och Linnea oss en timmes skrittur i kylan på Louise och Calle. Trevligt, men kallt som fan. Så värt det ändå.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: