mitt 2012: maj-augusti

23:53
01/01 2013
? 0
MAJ
 
Umgicks bland annat med den här muppen. "Undra om jag får sitta på handikapplatserna på bussen nu"
 
Hamnade i kopiatorrummet och hängde upp fina bilder i skolan.
 
Allan gick sista vässande jobbet inför sin comeback och provades med norsk gas första gången.
 
Startlistorna kom och jag var redan här nervösare än nervösast.
 
Hängde hos Minna.
 
18 maj. Dagen Allan skulle comebacka efter alldeles för lång frånvaro. Hade mått illa i cirka en dag innan av nervositet. Han var uppanmäld, mötte väldigt tufft motstånd och hade varit borta i över ett år. Ändå spurtar hästjäkeln och blir tvåa endast slagen av storfavoriten. Fanns ingen lyckligare än jag i det ögonblicket och tårarna bara rann när allting släppte för mig.
 
Elin fyllde 18 år och vi fikade i sinne.
 
Blev bestulen på typ 3000 spänn samt köpte en tävlingsgrimma till hästen.
 
 
 
 
Slickade såren och hade förmodligen världens bästa helg i stallet medans Lasse var i Stockholm. Underbart väder och underbara hästar.
 
Skaffade mig årets första bränna. Score!!
 
JUNI
 
Lasse och Margot drog utomlands och jag och Linnea flyttade in i stallet en vecka. Här firade vi att Cool Hall varit äckligt bra som trea hihi.
 
Dock pissväder hela veckan gick knappt att träna hästarna och vi bodde i våra stövlar. MY GOD har jag haft så där långt hår???
 
Hann med att uppleva bland det värsta jag någonsin varit med om.
 
Fick för mig att klippa av hela håret och bli ljushårig(are). Why god whyyy
 
Biggen gör första starten för oss och blir trea på 14,5 efter ett sista varv i tredjespår.
 
Cool Hall tog första segern för oss under Bodens V75-helg och det var absolut en av årets höjdpunkter. Foto Britt Lindgren.
 
Biggen lekte hem sin första seger för oss med fem längder.
 
JULI
 
Hängde med några kioskmongon.
 
Gulliga hästägare bjöd på sjukt god smörgåstårta och efterrätt för att fira att dom har ägt häst hos oss i ett år.
 
Glad hästägare bjöd på pizza för att fira segern, vi satte lillan i vagn för första gången och vi drog till Lycksele samma dag.
 
 
 
Fick semestervecka och vi drog till Lycksele, åt på samma restaurang typ 6 gånger på 7 dagar (deras kycklingsallad är to die for), hade obligatoriskt strandhäng och festade kanske lite för hårt någon dag. Cool Hall tog sin andra raka seger i Lycksele även.
 
Drog på trav med dessa snyggingar och Biggen tog sin andra raka seger från dödens och Allan blev femma efter sen lucka.
 
Vi drog även och fiskade.
 
PDOL.
 
AUGUSTI
 
Pappa fyllde hela 42 år och dagen spenderades med mina favoritflickor.
 
Åkte till Dannero och startade Biggen, Calle och Louise. Louise outstanding som trea och jag var så nervös att jag mådde illa helt utan anledning.
 
Jag och Linnea blev bjudna på en hotellweekend i Sundsvall av underbara hästägare. Sov gott i skön hotellsäng, åt hotellfrukost, blev full, såg på fina travtävlingar och Big Boy Laday springer in på en andraplats på V75. Tog inte en enda bild själv men tydligen gjorde någon annan det.
 
Vi blev med kissekatt igen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: